Harta Site Login
Seria I
Seria II
Seria III
Seria IV
43 44

 

      Copii care îi găseam pe drumuri erau abandonaţi nu numai în mod fizic ci şi moral şi intelectual. Pentru ei era necesară o instruire.
       Unii erau deja mari şi nu ştiau mai nimic despre religia lor. Lecţiile normale de catehism, care se ţineau oral, erau plictisitoare pentru ei şi nu le spuneau mare lucru. Se întâmpla ca, după câteva lecţii, să nu-i mai vezi.
      M-am gândit chiar de pe atunci să fac cu seriozitate puţină şcoală, dar nu aveam spaţiu şi nu găseam învăţători care să-mi dea o mână de ajutor. Încercarea nu a reuşit.
      La Refugiu şi în casa Moretta am început o şcoală regulară duminicală şi, după aceea, şcoala serală.
      Ca să obţinem rezultate bune, dezvoltam de fiecare dată câte un singur argument. De exemplu: două duminici repetam alfabetul şi formarea silabelor. După aceea, luam catehismul mic, citeam şi reciteam primele două întrebări şi răspunsuri de atâtea ori încât, la şfârşit, reuşeau să le citească foarte bine. Aceasta era lecţia pentru toată săptămâna. Duminica următoare adăugam o altă întrebare şi un alt răspuns. În acest fel, pe durata a opt duminici, unii ştiau să citească şi să înveţe pagini întregi din catehism. A fost un mare câştig de timp, în special pentru cei mai mari. Cu lecţiile de catehism normale, ţinute oral, trebuiau să facă mulţi ani ca să se instruiască suficient pentru a fi admişi la prima spovadă.

Nr vizitatori: 796779